RETORIKA - Tatjana Zidar Gale s.p.

Nahajate se: > Blog > Dr. David Serva...

Dr. David Servan–Schreiber: Ozdravimo depresijo, tesnobo in stres brez zdravil in psihoanalize!

Napetost, nespečnost, bolečine v telesu, stres … Verjetno bi težko našli koga, ki se v današnjem času še ni srečal s temi ali podobnimi težavami. Najpomembnejša pa so vprašanja, kako se je z njimi soočil, kako jih je odpravil in kako začel živeti drugače. Pogostokrat tudi pri tovrstnih težavah poiščemo zdravnika, ki nam predpiše zdravila in problem je rešen. Pa je res? Je primerno, da težave, ki so povezane s stresom, celo depresijo ali tesnobo, zdravimo zgolj z zdravili? Morda imamo veliko boljše (bolj zdrave in uspešne) metode, kako se v naglici sodobnega časa soočiti s sabo in okoljem ter premagati naštete neprijetnosti sodobnega človeka.
 
Knjiga dr. Davida Servan–Schreiberja govori prav o tem. V knjigi Ozdravimo depresijo, tesnobo in stres brez zdravil in psihoanalize! opiše sedem naravnih metod zdravljenja. Že mag. Nada Žanko v Predgovoru k slovenski izdaji poudari, da »zahodna medicina uspešno zdravi akutne težave, kot so razna vnetja, bakterijska obolenja in težave, ki se lahko odpravijo s kirurškimi posegi. Vendar je manj uspešna pri kroničnih stanjih, kjer depresijo, tesnobo in stres spremlja tudi pomanjkanje volje in vere v življenje, kjer ni človeškega stika in odnosa, kjer so vidne posledice težavnega odraščanja, kjer prevladujejo: praznina in življenjski nesmisel, globoka žalost, psihološko-emocionalne travme, razne izgube in stres.«
 
Dr. Servan–Schreiber pojasni, da naše težave izhajajo predvsem iz motenj v delovanju čustvenih možganov, ki so nastale večinoma iz različnih izkušenj v preteklosti. Sedaj pa vplivajo na naše vedenje, doživljanje in mišljenje v sedanjosti. Ko je posameznik motnjo sposoben uravnotežiti, bo sam vplival na spremembe v sedanjem doživljanju, mišljenju in čustvovanju. Če bo znal obvladovati svoje čustvene možgane in jih uravnotežiti z delovanjem kognitivnih možganov, mu bo to tudi uspelo. Pri tem ima na razpolago še uravnavanje srca, ki je tesno povezano s čustvenimi možgani. Srce in čustveni možgani bodo delovali skladno, če bo posameznik znal vplivati oziroma uravnavati še svoj avtonomni živčni sistem (ko bo znal vplivati na parasimpatično vejo, ki mu bo pomagala do umirjenosti in sproščenosti; obstajajo preproste vaje). Pomaga naj si še z določenimi prehranjevalnimi (naravnimi) dodatki. Ker je človek socialno bitje, potrebuje tudi trdne odnose in sodelovanje z drugimi ljudmi ter skupnostjo, v kateri živi … Skratka, vsak se lahko nauči, kako živeti kakovostnejše življenje: kako ohranjati notranjo trdnost in odnose z ljudmi.
 
Na razpolago ima sedem metod:
  1. Življenje s srčno koherenco (srce lahko umirimo in se tako obvarujemo pred stresom, tesnobo in paniko; potrebujemo tehniko dihanja in načine sproščanja).
  2. EMDR (tu sicer potrebujemo terapevta, ki nam s tehniko obračanja oči pomaga predelati travmatske izkušnje iz preteklosti).
  3. Uravnovešenje naše biološke ure (pomen svetlobe, ki s pomočjo možganov sproži pozitivne odzive telesa).
  4. Akupunktura (namesto antidepresivov se raje prepustimo akupunkturnim iglam, ki bodo vplivale na naše čustvene možgane).
  5. Prehrana (možgani za nemoteno delovanje potrebujejo gorivo: omega 3- maščobne kisline).
  6. Gibanje (človek potrebuje redno vadbo: tek, hoja, plavanje, kolesarjenje so odlični pri premagovanju depresije; sprostili bodo endorfine, ki pomagajo do zadovoljstva).
  7. Spodbujanje komuniciranja in povezanosti z ljudmi – ljubezen(pomembno je, da ohranjamo oziroma izboljšujemo odnose z ljudmi; že dotiki lahko naredijo čudež).
 
Vse te metode pa niso zgolj še ena komercialna poteza, kako v nekaj korakih doseči srečo. S pomočjo številnih raziskav dr. Servan–Schreiber (zdravnik in psihiater) pojasnjuje alternativne pristope, ki brez uradne medicine in zdravil lahko vsakemu pomagajo, da zaživi kakovostno, saj se nauči, kako upravljati s vsakodnevnimi napetostmi, težavami, stiskami in pritiski. Vsekakor je to knjiga, vredna branja – predvsem pa razmišljanja o sebi, drugih in našem življenju.
 
Zaključimo lahko z nekaj mislimi, ki jih avtor navaja na začetku nekaterih poglavij:
1. Paziti moramo, da intelekta ne naredimo za Boga. Res je, da ima močne mišice, vendar je brez osebnosti, zato ne more vladati, temveč lahko le služi(Albert Einstein).
2. »Zbogom«, je rekla lisica. »Čuj mojo skrivnost. Zelo preprosta je: Kdor hoče videti, mora gledati s srcem. Bistvo je očem nevidno« (Antoine de Saint-Exupéry: Mali princ).
3. Če nisem zase, kdo je potem zame? Če sem samo zase, kdo sem potem? In če ne sedaj, potem kdaj?(Hillel: Etika naših očetov)
 
 
Tatjana Zidar Gale

Coaching in terapija

Kontakt

Telefon:
(01) 437 23 33
031 308 900
Fax:
(01) 437 23 33

Naslov:
Šmartinska 68, 1000 Ljubljana